mandag 27. mars 2017

                                  Hva er nødvendig for å leve et godt liv?
Er det å ha dyre klær? Penger? Høy status? Eller er det å ha ha Familie? Venner? Trygghet?
For meg er et godt og lykkelig liv mye. Jeg tror mye går mentalt... Har man det for eksempel bra rundt seg, ikke stresser for mye og føler seg trygg, er det lettere å ha det godt og lykkelig, enn når man er stressa, bekymra osv...

Personer rundt deg er også veldig viktig. Å ha en støttende, snill familie og vennegjeng/venner gjør at hverdagen blir lettere. Ihvertfall når det kommer til meg selv , så blir jeg mye mer motivert i å komme på skolen, fordi vennene mine er der. Jeg er heldig som har en støttende familie som har troa og setter pris på de positive handlingene jeg gjør.
Sånt gjør hverdagen min bedre, og jeg blir lykkeligere.

Fysiske ting, er også med på å gjøre hverdagen bedre. Å kunne ha tak over hodet, mat hver dag og muligheten til å kunne gjøre de aktivitetene en selv vil, som for eksempel: fotball, musikk, seiling og teater, tenker jeg er veldig viktig. Jeg tror mennesker som har et godt hjem og mat, har en tendens til å bli lykkeligere, enn folk som kanskje bor på gata eller er fattige.
Når jeg ser videoer eller bilder av flyktninger, for eksempel, er det sjelden de ser lykkelige ut. Men med en gang de driver med en eller annen  aktivitet, blir de automatisk mer glade. Man får tankene bort fra det elendige, (eller i vår sammenheng, bort fra stresset i hverdagen) og fokuserer på det morsomme en gjør der og da, i akkurat det øyeblikket.

-Ylva

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar