onsdag 29. mars 2017

Live redder verden litt

"Live redder verden litt" var en serie som gikk på NRK tv for en stund siden, der Live skulle leve et bedre bærekraftig liv med mindre kasting av mat, kildesortering av produkter og hvor mye energi og penger hun bruker til hus og bil. Bare for å slippe ut mindre CO2 i året.

Hvordan likte du serien? 

Jeg likte ikke serien på grunn av at jeg ikke syntes det er spennende, ikke i den grunn av at det skal være bedre for miljøet men heller at jeg syntes det ikke var min type serie. 

Fikk serien deg til å endre noen vaner? 

Ja, serien gjorde det. Vanene serien endret var vel at jeg skal ikke stole på "best før" eller "siste forbruks dag" så mye, men det er alltid lurt å lukte eller smake på produktet som er gått ut på dato.

Hvorfor tror du serien ble sendt? 

Jeg tror serien ble sendt for å vise hvor mye CO2 vi nordmenn slipper ut i året. Alle nordmenn skal helst ligge på 6,5 tonn i året for at vi skal kunne leve på jorda de neste 
20 - 60 åra. Men det er selvfølgelig ikke bare nordmennene som må gjøre noe, men alle menneskene på jorda som også må gjøre en innsats for at ikke jorda skal bli ubeboelig. 

1 kommentar:

  1. Så bra at serien har fått deg til å være mer bevisst på matvarers holdbarhet👍 Synd du ikke likte serien, da.

    SvarSlett