onsdag 22. mars 2017

                                  Søppelplukking på Holtan
Idag har vi i klasse 9e plukket søppel rundt Holtan ungdomsskole sitt område. Og det fikk meg til å innse en del, når det kommer til forsøpling. Jeg innså blant annet hvor mye plast som blir kastet rundt. Jeg er selv med i "natur og ungdom" og har tidligere vært miljøagent, og har derfor alltid vært opptatt av miljøet i både større og mindre grad.

Når vi kom tilbake med alt søppelet vi hadde funnet, sorterte vi det etter hvilke type materiale det var. Da innså jeg hvor mye plast som blir kastet rundt i naturen. Jeg vil si at rundt 30-40% av avfallet vi fant var plast, noe som helt ærlig ikke sjokkerte meg. Men en ting som faktisk sjokkerte meg, var hvor overraskende lite restsøppel det var.
Vi fant også noe klær og stoff, som vi kunne ha sendt til Fretex (men noe vi ikke gjorde denne gangen).
Alt av søppel vi fant, kjørte Oddvar til gjenvinningsstasjonen på Skoppum.
Jeg synes at denne prosessen er en fin måte å kunne redde verden.... litt.

-Ylva


1 kommentar:

  1. Fint innlegg dette. Liker at dere tar med litt tall, slik at det er lettere for leseren å skjønne hva dere snakker om. Tror dere at et slikt stunt som vi gjorde i dag hjelper?

    SvarSlett